99 Days van Katie Cotugno | Review

Soms struin ik Bol.com af naar e-books voor een klein prijsje. Dit soort boeken kunnen je nog wel eens aangenaam verrassen, zoals Meet Me at Beachcomber Bay van Jill Mansell die ik toen ook ooit aanschafte voor maar €0,99. Dit keer zag ik 99 Days van Katie Cotugno voor maar (toepasselijk) €0,99. Ik heb hem heel snel uitgelezen, wat ook een goed teken is, dus ik heb vandaag weer een boek review!

Foto van Kaboompics

99 Days van Katie Cotugno

99 Days gaat over Molly Barlow. Zij heeft iets gedaan waar haar moeder een boek over heeft geschreven. En zo kwam haar hele geboortestad achter haar grootste geheim. Molly heeft namelijk het bed gedeeld met de broer van haar 'Childhood Sweetheart', de liefde van haar leven. Ze wordt de stad zo'n beetje uit gepest en besluit daarom haar senior year te volbrengen op een kostschool, ver weg van thuis. Als het schooljaar afgelopen is, moet zij weer terug naar huis en heeft zij nog 99 dagen totdat ze naar de universiteit gaat. Ze wordt niet bepaald vriendelijk ontvangen door haar oude schoolvrienden. 99 dagen heeft ze de tijd om alles recht te zetten, om erachter te komen wat ze eigenlijk wilt in het leven en van wie ze houdt.

Mijn mening

Ik heb dit boek echt in twee dagen uitgelezen. Wat een heerlijk boek om aan één stuk in door te lezen! Ik vind dat Katie Cotugno ook een prettige schrijfstijl heeft. Daarnaast zijn de hoofdstukken niet lang, waardoor je er nog sneller doorheen vliegt. Oké, het verhaal is ietwat cliché, maar daardoor leest het juist lekker makkelijk weg. Tiener drama, ruzies, vreemdgaan, het komt allemaal voor in dit verhaal. Aan de ene kant kon ik mij goed verplaatsen in hoofdpersonage Molly, maar aan de andere kant vond ik haar ook best een trut. Wat ook logisch is. Tijdens het hele verhaal wordt zij te kakken gezet, maar aan het eind van het verhaal wordt duidelijk dat er twee kijven, twee schuld is. Of misschien zelfs drie schuld, eigenlijk. Ik miste alleen wel wat meer beschrijvingen van de personages. Hun karakters werden goed beschreven, maar ik miste wel nog uiterlijke aspecten om mij hun echt goed voor te kunnen stellen. Maar hier kun je natuurlijk ook goed je fantasie bij gebruiken. Hoe dan ook, als jij de boeken van John Green ook niet neer kunt leggen, is dit boek zeker een aanrader. Of als je gewoon zin hebt om iets makkelijks te lezen, dan kan ik jou dit boek ook aanraden.

99 Days van Katie Cotugno kun je hier kopen voor maar €0,99.

Geen opmerkingen