5x Home workout video's van Pamela Reif

De sportscholen zijn dicht en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. Ook ik heb mij eraan toegegeven: home workout video's op YouTube. Ik heb de afgelopen paar weken verschillende video's uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik de video's van Pamela Reif het fijnst vind om te doen. Dus vandaag deel ik 5 home workout video's van haar die ik graag doe!


Mijn workout schema

Voorheen ging ik op vaste dagen drie keer in de week naar de sportschool. Soms ging ik daarnaast zelfs nog even hardlopen of skeeleren. Nu de sportscholen dicht zijn, deed ik zelf ook vrij weinig. Ik zit heel veel thuis op mijn gat. Thuis werken en mijn afstudeeronderzoek, daarvoor hoef je niet echt in beweging te zijn. Maar ik merkte toch aan mezelf dat ik een stuk vermoeider en minder fit ben. In deze tijd wil je je juist fit en energiek kunnen voelen. Daarom haalde ik onlangs mijn skeelers weer uit de kast. Zo'n twee keer in de week deed ik buiten een rondje, maar merkte toch dat dit niet genoeg was voor mij. Nu probeer ik drie keer in de week een home workout te doen waarvoor je geen gewichten of zoiets dergelijks nodig hebt. Daarnaast skeeler ik nog steeds om toch nog aan wat frisse lucht te kunnen komen. Dit werkt voor mij het beste!

1. 10 MIN BOOTY ACTIVATION - to grow your glutes / optional: Resistance Band | Pamela Reif

Als je van plan bent je billen te gaan trainen, is het belangrijk dat je deze spieren eerst als het ware activeert. Ik heb ook een tijdje de fout gemaakt om dit niet vooraf te doen. Met als resultaat dat je de workouts meer in je bovenbenen voelt dan in je billen zelf. Dit komt doordat je je bilspieren nog niet hebt geactiveerd. Ik was daarom ook blij toen Pamela een video uploadde voor het activeren van deze spieren. En ik kan je vertellen dat dit écht goed werkt. Doe deze workout voordat je je billen gaat trainen en je zult al snel het verschil merken! 

2. 20 MIN BOOTY WORKOUT // No Equipment | Pamela Reif

Nadat je je bilspieren hebt geactiveerd, is het natuurlijk de bedoeling dat je ze daarna gaat trainen. Trust me, na de activation is dit best een pittige workout. Maar wel een hele fijne! Vooral de jump squats ga je waarschijnlijk haten ;). Mocht je iets minder de tijd hebben, kun je ook de 10 min booty burn proberen van Pamela!

3. 10 MIN BEGINNER AB WORKOUT // No Equipment | Pamela Reif

Mocht je nieuw zijn met het sporten en je wilt graag buikspieren kweken, dan is de 10 min beginner ab workout zeker een aanrader! Ik was zo'n twee maanden niet meer naar de sportschool geweest toen ik mij waagde aan deze workout en dat voelde ik goed de dag erna! Als je al wat meer advanced bent, heeft Pamela daar ook goede workouts voor. 
De combinatie van het trainen van je billen, bovenbenen en kuiten vind ik ook fijn. Normaal gesproken train ik mijn kuiten niet, dus dit vind ik een goede workout! 

5. 20 MIN FULL BODY WORKOUT - Beginner Version // No Equipment | Pamela Reif

Deze full body workout van 20 minuten vind ik altijd een fijne om te doen! Normaal gesproken richt ik mij tijdens een workout voornamelijk op het trainen van mijn benen, billen of buik. Maar deze full body workout van 20 minuten is ook een hele goede! En geloof mij, ondanks dat dit een beginner workout is, die 20 minuten zijn zwaar!

Zoals jullie wellicht hebben gemerkt, train ik voornamelijk mijn benen, billen en buik. Maar Pamela heeft nog genoeg andere soort workout video's. Upper body workouts, dance cardio en stretch video's. Er zit voor iedereen wel wat bij! Ben je geïnteresseerd in nog meer workout video's van andere YouTubers? Check dan zeker even mijn workout afspeellijst ter inspiratie. 

Welke workouts doe jij thuis het liefst? 









Geen opmerkingen