Project voor Booking.com en een minor kiezen | MIC update #3

De eerste periode van alweer mijn 3e studiejaar van Media, Informatie en Communicatie zit erop! In het propedeusejaar plaatste ik regelmatig updates over de overstap van mbo naar hbo. Omdat deze artikelen het goed deden (en ik ze leuk vond om te schrijven) ga ik ook in het 3e jaar vrolijk door! Vandaag vertel ik jullie over de specialisatie Digitale Mediastrategieën, de vakken die ik heb gehad, het project voor Booking.com en het kiezen van een minor.


SPECIALISATIE DIGITALE MEDIASTRATEGIEËN

Zoals ik in de laatste update al vertelde, heb ik gekozen voor de specialisatie Digitale Mediastrategieën. Vorig jaar deed ik de specialisatie Digitale Media, dus dit sloot er wel mooi op aan. Vorig jaar was de specialisatie vooral gefocust op creëeren. De specialisatie Digitale Mediastrategieën is dus strategisch. De vakken die ik tijdens deze specialisatie in semester 1 heb gevolgd zijn: Project Digital Strategy 1, Social Media Marketing, Strategy Development en MICwatching Content. 

PROJECT DIGITAL STRATEGY 1

Zoals alle voorgaande projecten hadden we ook dit keer een echte opdrachtgever, namelijk Booking.com! Wij moesten aan Booking.com een advies gaan uitbrengen met betrekking tot disruptieve technologieën zoals Blockchain.  Een adviesrapport uitbrengen was niet alles, we moesten ook workshops Engels volgen waarvoor we een advertorial moesten schrijven en een pitch houden. De pitches voor Booking.com en de samenvatting van het adviesrapport moesten in het Engels, dus die workshops waren wel essentieel. Daarnaast moest iedereen zich ook inschrijven bij minimaal 2 workhops en individueel een procesboek bijhouden. Voor ik begon aan dit project, had ik geen flauw idee wat we moesten doen. Het was erg onduidelijk en vooral verwarrend. Uiteindelijk waren we toch tot een tof concept gekomen en hebben wij (met heel veel hoofdpijn) het project dik gehaald.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Omdat ik vorig jaar de specialisatie Digitale Media had gevolgd en daar ook al het vak Contentmarketing heb gehad, was dit vak een eitje. Voor dit vak kregen wij een open tentamen. Aan de hand van verschillende cases moesten we vragen beantwoorden. Ook dit vak heb ik gehaald. Ik vond het een leuk vak, maar niet heel uitdagend. Maar dit kan ook komen doordat ik vorig jaar al veel over social media marketing heb geleerd.

STRATEGY DEVELOPMENT

Dit vak was daarentegen wel een uitdaging. Voor dit vak moesten wij namelijk strategisch inzicht gaan ontwikkelen. En ik kan je vertellen dat je dat niet binnen een paar weken onder de knie hebt. Voor dit vak moesten wij 2 tussentoetsen maken en daarna nog een open tentamen. Bij dit tentamen mochten we 3 cheatsheets gebruiken. Bij dit vak komen namelijk heel veel tabellen en indicatoren en succesfactoren kijken, die je echt niet in je hoofd kunt stampen. Het cijfer van dit tentamen heb ik op moment van schrijven nog steeds niet terug en moet ook eerlijk bekennen dat dit tentamen minder goed ging voor mijn gevoel. Dus, fingers crossed.

MICWATCHING CONTENT

Een vak waar ik eerst heel enthousiast was. We moesten namelijk artikelen schrijven voor www.micwatching.nl (vergelijkbaar met Frankwatching). Iedereen moest een onderwerp kiezen waarin je je zou gaan verdiepen en artikelen over zou schrijven. Ik koos voor micro- en nano-influencers. Echter waren de colleges helaas niet heel nuttig. Het waren telkens colleges van 50 minuten en daarna een blok coaching. Soms had ik alleen dit vak op 1 dag en was het college na 20 minuten al klaar. Ja, daar heb je dan 1 uur gereisd. Coachingsuren werden voornamelijk gebruikt om te werken aan je artikelen, maar dit deed ik veel liever thuis. Uiteindelijk was ik niet zo gemotiveerd meer om echt goede content te creëren voor dit vak, maar heb het wel gehaald. 

Al met al een schommelend semester. Het project was erg pittig, strategy development was een uitdaging en MICwatching content was een tegenvaller. Ik zit dus nu alleen nog te wachten op het cijfer van strategy. Als ik daar een voldoende voor heb, heb ik alles gehaald. Dat zou erg fijn zijn, natuurlijk. Momenteel de tweede periode begonnen. Nieuwe vakken en een nieuw project. Dit keer voor RTL Nieuws met betrekking tot Conversational User Interfaces. Maar daarover zal ik meer vertellen zodra deze periode voorbij is!


Geen opmerkingen